3 Eylül 2014 Çarşamba

Magnolia 'sız olur mu hiç ?




      Olmaz tabii olurmu bu gün  instagram hesabında magnolia fotoğrafı paylaşmayanları hor görüyorlarsa bloğunda magnolia tarifi olmayanıda muhakkak yadırgarlar :) Şaka  tabiki ama çileğin çıktığı zamanlarda gerçekten magnolia fotoğrafı paylaşmayanı görmedim  haliyle insanız canımız çekiyor dolayısı ile bizde yaptık ama ben çileğin bol olduğu zamanlarda yapmıştım tabi en üşengeç blogger olarak paylaşma işi başka bahara kaldı oda son bahar :)

          Ama sakın  üzülmeyin bu sonuçta bir nevi puding tarifi (isterseniz hazır pudinglede yapabilirsiniz) ve her meyveyle yapılıyor ben muzlusunuda seviyorum eğer hafif ekşi meyveyle yemek isterseniz ki  şekerin iç bayıcılığını almak adına en iyisi ekşi meyveler. bence  kivi, böğürtlen , vişne de çok yakışıyor yani tamamen sizin yaratıcılığınıza ve zevkinize kalmış.

        Aslında magnolia tatlısı sunumdan nasibini almamış bir tatlı daha karışık ve bulamaç halinde ayrıca çok farklı tariflerde dolaşıyor ortalıkta. İsmini  cupcake'leriyle ünlü New york'taki ünlü "Magnolia Bakery" den almış.  ancak lezzet olarak aşağıdaki tarifi beğeneceğinizi düşündüm zira benimde sık sık yaptığım hem pratik, hem lezzetli hemde sunumu zevkli bir tatlı.




Malzemeler : 

  • 500 ml süt
  • 1 yumurta sarısı
  • 3/4 su bardağı toz şeker
  • 1 yemek kaşığı mısır nişastası
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1 tatlı kaşığı vanilya özütü (veya yarım paket toz vanilin)
  • 1/2 paket (100 ml) krema
  • 1 küçük paket bebe bisküvisi (veya yulaflı bisküviler ve Kakaolu ya da Sade bisküvi kullanabilirsiniz)
  • Yeteri kadar çilek veya muz (veya dediğim gibi istediğiniz yakışacağını düşündüğünüz meyveler)


Yapılışı:

  • Bisküvileri rondodan geçirin (galeta unu kıvamında )
  • Çilekleri  eninde yuvarlak dilimleyin
  • Orta boy bir tencereye  -krema hariç- tüm malzemeyi koyup karıştırın ve kısık ateşte sürekli karıştırarak pişirin
  • Puding koyulaşınca (bir taşım kaynayınca) ocağın altını kapatıp, içine kremayı koyun ve ister mikser yardımıyla, ister telle iyice çırpın
  • Puding çok soğuyup katılaşmadan kavanoz veya bardaklara paylaştırmaya başlayın ılık olmasının sebebi bisküvilerin servise kadar bu ısıyla yumuşaması
  • Bardakların Hepsine önce birer yemek kaşığı bisküvi koyun
  • Sonra çilekleri kenarlara yapıştırın
  • Üzerine bir miktar puding döküp, yeniden çilek dizin ve yine bir kaşık bisküvi koyun
  • Sonra yine biraz puding ve en son bisküvi ile bitirin (isterseniz 2 katta yapabilirsiniz)
  • Üzerlerine birer dilim çilek koyduktan sonra,streç filmle üzerlerini kapatın ve buzdolabında 2-3 saat dinlendirdikten sonra servis edebilirsiniz. 



         Ben bardakla sunum yapmayı seviyorum ama son zamanlarda bir kavanoz tatlı modasıda var ben henüz ayak uyduramadım ama evinizde varsa onun sunumuda gayet şık oluyor bu tariften yaklaşık 5-6 bardak çıkıyor yani birazda bardağınızın boyutuna ve doluluk oranınada bağlı. ben baz tarifi verdim gerisi tamamen sizin maharetiniz eminim çokta güzel sunumlar çıkaracaksınız afiyet olsun...

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder